درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 20:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20727صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 18 دی 1394 - 11:26
دست‌اندازی به جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها
امیرعباس تقی‌پور - هر از گاهی شاهد تلاش‌ برای از بین بردن استقلال روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی برخی از دستگاه‌های دولتی هستیم. این تلاش‌ها که بدون توجه به اسناد و مصوبات قانونی درباره نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار تشکیلات سازمانی اعمال می‌شود، نگرانی‌هایی را متوجه بدنه مدیریتی و کارشناسی این حوزه کرده و به‌طور طبیعی، نتایج منفی‌ و خسارت‌باری را در شکل‌دهی، حفظ و ارتقای سطح ارتباطات و تعامل سازمان‌ها با ذی‌نفعانشان در پی خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خدشه‌دار شدن جایگاه قانونی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، سرخوردگی و کاهش انگیزه نیروی انسانی شاغل یا نیروی انسانی علاقه‌مند به اشتغال در واحدهای روابط‌عمومی، ایجاد شکاف در ارتباط میان سازمان با ذینفعان، کاهش سطح تعامل بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، تحت‌الشعاع قرار گرفتن وظایف روابط‌عمومی‌ها در درون سازمان، کاهش بودجه و اعتبار پروژه‌های ارتباطی سازمان و کند شدن مراحل تجهیز روابط‌عمومی‌ها به ابزار و تکنولوژی‌های جدید، تنها برخی از آسیب‌هایی است که می‌تواند به سبب از بین رفتن جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها ایجاد شود.

هر از گاهی شاهد تلاش‌ برای از بین بردن استقلال روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی برخی از دستگاه‌های دولتی هستیم. این تلاش‌ها که بدون توجه به اسناد و مصوبات قانونی درباره نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار تشکیلات سازمانی اعمال می‌شود، نگرانی‌هایی را متوجه بدنه مدیریتی و کارشناسی این حوزه کرده و به‌طور طبیعی، نتایج منفی‌ و خسارت‌باری را در شکل‌دهی، حفظ و ارتقای سطح ارتباطات و تعامل سازمان‌ها با ذی‌نفعانشان در پی خواهد داشت.

در این نوشتار کوتاه و درباره جایگاه قانونی روابط‌عمومی‌ها فقط به این مختصر بسنده می‌شود که بر اساس مصوبات سال‌های 1364، 1374، 1386 و 1371 هیأت محترم وزیران، مدیر روابط‌عمومی زیر نظر عالی‌ترین مقام دستگاه، فعالیت می‌کند.

البته موضوع جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار سازمانی از زوایای مختلفی قابل بررسی است و به‌طور حتم همین بررسی‌ها در کنار تلاش گروه‌ها و فعالان این حوزه منجر به صدور مصوبات هیأت وزیران در دولت‌های مختلف پس از انقلاب شده است.

در زمانه‌ای که ارتباطات سهم قابل ملاحظه‌ای در موفقیت یا عدم موفقیت سازمان‌ها دارد و اغلب مدیران ارشد دستگاه‌ها و سیستم‌های اداری، پاسخگویی (به‌عنوان یکی از ارکان ارتباط صحیح) را از مهم‌ترین راهبردهای خود معرفی می‌کنند، هیچ دلیلی برای تقلیل جایگاه روابط‌عمومی‌ها و ادغام یا رفتن به زیرمجموعه حوزه مدیریت وجود ندارد. مگر نه اینکه ساختارهای سازمانی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان تحقق سریع و صحیح راهبردهای سازمان، محقق شود؟

خدشه‌دار شدن جایگاه قانونی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، سرخوردگی و کاهش انگیزه نیروی انسانی شاغل یا نیروی انسانی علاقه‌مند به اشتغال در واحدهای روابط‌عمومی، ایجاد شکاف در ارتباط میان سازمان با ذینفعان، کاهش سطح تعامل بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، تحت‌الشعاع قرار گرفتن وظایف روابط‌عمومی‌ها در درون سازمان، کاهش بودجه و اعتبار پروژه‌های ارتباطی سازمان و کند شدن مراحل تجهیز روابط‌عمومی‌ها به ابزار و تکنولوژی‌های جدید، تنها برخی از آسیب‌هایی است که می‌تواند به سبب از بین رفتن جایگاه و استقلال روابط‌عمومی‌ها ایجاد شود.

دست‌اندازی به جایگاه و استقلال روابط‌عمومی، پیش از این نیز انجام گرفته که به مدد یکپارچگی فعالان این حوزه و تبیین علمی و منطقی موضوع، واکنش مثبت مسؤولان و دست‌اندرکاران ارشد نظام اداری را در پی داشته است. امیدواریم این‌بار نیز چنین شود.

از سوی دیگر برای جلوگیری از تکرار این رفتارها، مجموعه اقداماتی باید انجام شود که به نظر می‌رسد افزایش توان علمی و عملی کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی و ایفای نقش مؤثرتر در معادلات و مشکلات سازمان‌ها از مهم‌ترین آن‌هاست.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد